نوشته شده توسط : مد لباس

کلامی دوستانه با شما:
از اونجایی که من کلا به مبحث نظم، برنامه ریزی و مدیریت زمان علاقه زیادی دارم، هر جا تکنیک و روش جدیدی در این زمینه می بینم سریع جذبش می شم و امتحان می کنم.

بنظرم این تکنیک و تکنیک هایی مشابه این که باید در مدت زمان خاص و یا طبق شرایط خاصی، روی یک موضوع و یا وظیفه خاص تمرکز بشه، مناسب افرادی هست که بخش بیشتر زمانشون در اختیار خودشون هست.

اما مثلا در مورد یک مادر با بچه کوچک این نوع تکنیک ها چندان کارایی ندارن. چون معمولا اینجوری هست که یک مادر موقع انجام کار بارها از سمت بچه فراخونده می شه و مجبوره کار رو رها کنه و دوباره در صورت امکان برگرده و ادامه بده و …

مگر اینکه زمان های تنظیم شده خیلی کوتاه باشن و یا کار موردنظر نیاز به تمرکز و دقت زیادی نداشته باشه.

گوجه فرنگی ای که به تکنیک مدیریت زمان تبدیل شد
در دهه هشتاد میلادی پژوهشگر، کارآفرین و نویسنده ای بنام فرانچسکو سیریلو (Francesco Cirillo) فن مدیریت زمانی تحت عنوان Pomodoro Technique تکنیک پومودورو را ابداع نمود. این روش در واقع برگرفته از یک ایده آشپزی ایتالیایی است.

فرانچسکو تایمری به شکل گوجه فرنگی داشت که از این ابزار برای کنترل و برنامه ریزی مباحث و اهداف تحصیلی اش استفاده می نمود.

از همین رو این روش پومودورو نام گرفت به معنای گوجه فرنگی در زبان ایتالیایی و گوجه فرنگی قرمز تبدیل به نماد آن گردید.

در این تمرین ساده شما به مغز خود کمک می کنید تا بر روی یک وظیفه یا هدف مشخص تمرکز نموده و از پرش های مختلف و متعدد فکری جلوگیری می گردد. به عبارت دیگر هنگامی که شما یک Task یا کار بزرگی را برای انجام در پیش رو دارید؛ به منظور بهبود فرآیند اجرا، آن را به قطعات و بخش های کوچکتر تقسیم نموده و برای به پایان رساندن هر بخش یا Segment مدت زمان مشخصی را در نظر می گیرید.

این روش بسیار راحت و آسان است، مفهوم کلی آن به این شکل است:

زمانی‌که با وظیفه‌ی بزرگی رو‌به‌رو شدید، آن را به اهداف کوچک‌ و کوتاه‌مدت با زمان محدود تقسیم‌بندی کنید.

با استفاده از این روش مغز در یک مدت کوتاه ملزم می شود که فقط بر روی یک فعالیت ثابت تمرکز کند و به جاهای دیگر پرش نداشته باشد. کارکرد دیگر این روش این است که از صرف یکباره انرژی جلوگیری کرده و در طول زمان بازدهی و کارایی آن به حد بالایی می رسد.البته این تکنیک مانند تمامی روش های مدیریتی بصورت یک چرخه عمل می نماید و به مرور زمان که تبدیل به یک عادت مغزی شد؛ متوجه نتایج فوق العاده آن که شامل افزایش قدرت تمرکز، بهبود کارایی، تقویت انگیزه و نهایتا شکوفایی خلاقیتان است؛ خواهید شد.

مقاله اصلی تکنیک پومودورو چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مد لباس

کمی اوضاع زندگی خود را مرور کنید و ببینید می‌توانید رگه‌هایی از تاثیر اهمال کاری و به تعویق انداختن و کمال طلبی را در ناشادی‌های کوچک و بزرگ خود بیابید؟ به نظرم اهمال کاری منجر به تعویق انداختن که ناشی از کمال طلبی است می شود. هر جا کمال طلبی پا گذاشت بدنبال آن تمام موارد منفی می آید و به خصوص شکست از راه می رسد. اوایل شروع کارم به یاد دارم فقط به فکر عالی شدن بودم از این دوره به آن دوره و مرتب فیلم آموزشی و دوست و … که این ابتدا باعث سردرگمی من شد و بعد متوجه شدم که من ترس از شروع دارم به همین دلیل مرتب کار اصلی را به تعویق می انداختم در نهایت خودم زا مجبور کردم فقط ۱ ساعت عمل کنم و همین باعث پیشرفت من شد. آیا راهکارهایی ساده اما اثربخش دارید که بخواهید به دوستان خود برای کاهش اهمال کاری پیشنهاد کنید؟ فقط عمل کنید کوچک و میکرو اکشن عمل کنید بقیه راه خودش درست می شود.
تعریف اهمال کاری:
اهمال کاری یا به تعویق انداختن کارها (Procrastination) به معنی تاخیر و تعلل در انجام دادن کارهاست. این ساده ترین معنی کلمه اهمال کاری است. از زاویه ای دیگر نیز می توان به تعریف واژه اهمال کاری پرداخت: فرد اهمال کار به جای انجام کارهای ضروری خود به سراغ کارهای با اولویت و ضرورت کمتر می رود و زمان خود را با آنها سپری می کند. لیست کارهای روزانه شخص پراست از کارهایی که لذت انجام دادنشان بیشتر است و از درجه اهمیت و ضرورت کمتری برخوردار هستند.

ریشه اهمال کاری از نظر فروید در اصل لذت طلبی ذات انسان قرار دارد. به این معنی که انسان ها بصورت پیش فرض یا غریزی همواره به جای اندیشیدن به اثرات بلند مدت کارها و تصمیم های خود به سراغ رفتارها و کارهای لذت بخش می روند و از هر آنچه که به آنها کمی رنج و زحمت بدهد فراری اند. استفاده از تکنیک اهرم رنج و لذت می تواند در این مقوله کمک کننده باشد. انسان در آینده نگری و تخمین آینده بسیار ضعیف عمل می کند و نمی تواند این را به درستی حدس بزند که در صورتی که انجام کاری را به فردا می سپارد، چه تبعاتی برای او دارد و فردا چه احساسی را تجربه خواهد نمود.

جعبه آیزنهاور
در مورد نوشتن لیست کارها برای من نوشتن و استفاده از یک دفتر برنامه ریزی روزانه جایگزین سررسید بیشتر نتیجه داشته تا استفاده از نرم افزارهای to do من لیست کارها رو به دو بخش تقسیم می کنم:

لیست کارهای فوری و غیر فوری.

اگر کاری از لیست فوری در بازه زمانی خود انجام شود با تیک سبز وگرنه با تیک قرمز علامت می زنم. در پایان هفته اگر تعداد تیک قرمز از ۳ عدد کمتر بود برای خود جایزه ای در نظر می گیرم. اگر هم سبز بودن جایزه بزرگتری تهیه می کنم. همچنین اگر از لیست کارهای غیر فوری فعالیتی باشد که قبل از سپری شدن ۵۰٪ زمان لازم برای اجرای آن انجام شده باشد؛ 100 درصد جایزه ویژه برای خودم در نظر می گیرم. لیست جوایزی هم برای خود ساخته ام که از آیتم های آن برای تهیه جایزه موردعلاقه ام استفاده می کنم! (برای افزایش هیجان)

چیدمان کارها در دو لیست کار مهمی است و باید با دقت صورت پذیرد. نحوه دسته بندی کارها، برنامه ریزی و اصول برنامه ریزی درست را با مشاهده فیلم آموزش برنامه ریزی روزانه و شخصی خواهید آموخت. روش آقای آیزنهاور در دسته بندی کارها می تواند به شما کمک کند در تصویر زیر به صورت خلاصه مفهوم این روش توضیح داده شده است برای کسب اطلاعات بیشتر به اینترنت مراجعه نمایید.

مقاله اصلی اهمال کاری چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مد لباس

در خصوص تفاوت استرس و اضطراب باید گفت که استرس واکنشی است به مشکلات و فشارها، و اضطراب واکنشی است به استرس‌ها. شاید کمی گیج شده باشید، زیرا افرادی که اضطراب دارند، معمولا تحت فشار عوامل استرس‌زای بیرونی نیز هستند. پس برای شناخت دقیق تفاوت استرس و اضطراب باید به ‌دقت حال ‌و احوال خود را بررسی کنید. آیا فشار پروژه کاری، تکالیف مدرسه یا انتظارات ریز و درشت اطرافیان از شما باعث خستگی و آشفتگی‌تان شده است؟ خب اگر این‌طور است، دچار استرس شده‌اید.
من فکر میکنم که یکی از عوامل اصلی استرس در من مشخص نبودن مسیر و ابهام است، اینکه ترس از هر چیز جدید دارم اما با این حال اتفاقی که همیشه افتاده این بوده که خیلی تجارب جدید را امتحان کرده ام و این استرس را پذیرفته ام. عامل دیگر این بوده که همیشه خیلی سر خودم را با کارهای مختلف شلوغ کرده ام که باعث ایجاد چند مشکل شده است:

نتوانم درست وقت بگذارم برای هر کدام و خب شاید این باعث "کیفیت پایین تر از حد تصور خودم" از آن کار شده و در من استرس شده شاید به خاطر اینکه فکر کنم به اندازه کافی توانمند در آن کار نیستم و درواقع فرصت حرفه ای شدن در یک شاخه را از خودم میگیرم.

فرصتی برای وقت گذاشتن برای خودم (استراحت و تفریح و درواقع بازیابی خودم) و ارتباطاتم نداشته باشم و همین باعث شده حمایت اجتماعی کافی را نداشته باشم و حتی به خاطر خستگی شاید افتاده تر به نظر برسم و همین هم باعث کاهش عزت نفس در من بشه.

این پراکندگی ذهنی باعث شده نتوانم تصمیم بگیرم که کدام یک از فعالیت ها برای من مهم تر است و شاید لازم باشد از بعضی از آن ها بگذرم ولی نمیتوانم قاطعانه تصمیم بگیرم.

البته همین که نمیدانم روی چه کاری تمرکز کنم هم خودش یک عامل استرس در من است.

راهکارهای رفع یا کاهش استرس
برنامه ریزی
تعاریف مختلفی از برنامه ریزی وجود دارد. اما بگذارید این بار از زاویه ای متفاوت به تعریف برنامه ریزی بپردازیم. یک راه برای کسب دانش و آگاهی تجربه کردن حتی به اشتباه است. برخی از افراد برداشت های اشتباه از برنامه ریزی و مدیریت زمان دارند و همین مساله منجر به تشدید استرس در آنها می گردد. پس دانستن این تعاریف اشتباه به شما کمک می کند که دام برنامه ریزی غلط و پرتنش نشوید.
اگر حتی به اندازه یک درصد تعریف ذهنی تان به آنچه که بالا گفته شد نزدیک است هشدار می دهیم که هر چه سریعتر دکمه shift+Del را بزنید و همه را پاک کرده و از نو به آموزش برنامه ریزی اصولی شخصی، ذهن و ضمیر ناخوداگاه خود بپردازید.

 مقاله اصلی مدیریت استرس و روشهای کاهش آن



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مد لباس

هدف گذاری smart به طور واضح مشخص می‌کند که هدف‌های شما چه چیزهایی هستند و با چه میزان تمرکز و تلاش می‌توانید به آنها دست پیدا کنید و با چه میزان زمان و منابعی که در دسترس دارید اهداف دست‌یافتنی خواهند بود. به این شکل با احتمال بیشتری به خواسته‌ها و آرزوهای خود نزدیک خواهید شد.

روش اسمارت یک مدل است مدلها درست و نادرست نیستند بلکه مفید و غیر مفیدند. چون آنها برای ساده‌سازی حقایق پیچیده هستند. رسیدن به هدف وموفقیت یکی از پیچیده‌ترین پدیده‌های وضعیت انسانی‌ست که عوامل زیادی درمحقق شدن و نشدن آن دخالت دارند. مدل اسمارت اگر در موارد درست به‌کار رود سبب افزایش شانس موفقیت‌مان می‌شود. بسیاری از افراد در طول زندگی همواره در حال تلاش و فعالیت هستند و در انتهای روز نیز باز زمان کم می آوردند؛ نکته قابل توجه این است که این افراد در واقع کار کمی دارند! هدف گذاری اسمارت می تواند برای این افراد مفید باشد.
کلمه SAMRT در این مدل برگفته و یا مخفف 5 کلمه انگلیسی دیگر است که در ادامه به اختصار هر کدام توضیح داده می شود. هر کدام از این 5 کلمه در کنار هم معنای اصلی مدل اسمارت را می سازند. یک هدف روشن و قابل دستیابی می بایست پنج معیار یا ویژگی زیر را داشته باشد:

هدف باید خاص باشد. Specific (S)

هدف باید معیاری برای اندازه گیری داشته باشد. قابل اندازه گیری باشد. (M) Measurable

هدف با توجه به شرایط و منابع موجود دست یافتنی باشد. Achievable (A)

هدف می بایست مرتبط باشد. Relevant (R)

هدف دارای محدودیت زمانی باشد. Time Bound (T)
Specific یعنی:
گزینه اول می خواهد که شما هدف تان را بصورت واضح و شفاف مشخص کنید. شما باید دقیقا بدانید چه می خواهید و حتی اگر لازم به توضیح بود در یک جمله کاملا واضح آن را بیان کنید. به این مثال توجه کنید: من می خواهم سبک زندگی بهتری داشته باشم. جمله ای بسیار مبهم است. شما باید دست روی نقطه خاص بگذارید و مثلا بگویید: من قصد دارم که دیگر فست فود و غذاهای سرخ کردنی نخوردم یا لااقل کمتر بخورم. این همان هدف مشخص و یا خاص است.

Measurable یعنی:
هدف باید قابل اندازه گیری باشد. بگذارید با یک مثال مفهوم این بخش را واضح بیان نمایم. مثلا هدف من این است که: من می خواهم امسال پس انداز خود را افزایش دهم. تا چه حد قصد افزایش پس انداز خود را داری؟ پس بهتر است اینگونه برای خود تعیین هدف کنم: من می خواهم تا آخر سال 100 میلیون تومان پس انداز داشته باشم. معیار، روش و سطح مطلوب هدف خود را مشخص کنید. مثالی دیگر: من می خواهم امسال بیشتر از سال قبل کتاب بخوانم. بیان شفاف تر آن: من می خواهم امسال ماهانه یک کتاب را تمام کنم.

مقاله اصلی نقدی بر هدف گذاری به روش اسمارت



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مد لباس

مدیریت زمان به اعتقاد من، بسیار پیچیده و یک مسیر هست. نمی شود با یادگیری یک درس، بگوییم به این قضیه مسلط شده ایم. مدیریت زمان، مهارتی هست که هر روز باید یاد بگیریم و در مسیر فراگیری آن، تبر خود را مرتب تیز کنیم. مدیریت زمان بیش از آنکه یک مهارت باشد یک نشانه از زندگی درست است. روش های زیادی به منظور کنترل و مدیریت زمان وجود دارد از جمله اپلیکیشن های مدیریت زمان که به شما کمک می کنند به صورت هوشمند کارها و فعالیت های روزمره خود را برنامه ریزی کنید. سعی کرده ایم در این یادداشت نرم افزارهایی را معرفی نماییم که بصورت رایگان می توانید دانلود نمایید.

بگذارید قبل از معرفی اپلیکیشن های مفید برنامه ریزی و مدیریت زمان یک نگاهی به دلایل مدیریت زمان نامناسب که بیاندازیم که می تواند راهشگا باشد و با رفع این موانع یک برنامه ریزی بی نقص داشته باشید.

رویاهای بزرگ و هدف گذاری غیرواقعی

ضعف در مهارت تصمیم گیری و اولویت بندی

ضعف در تفویض اختیار

کمال طلبی

ضعف در مهارت حل مسئله

اهمالکاری

ضعف در هنر نه گفتن

ضعف در مدیریت انرژی

وقتی لیست فوق را نگاه می اندازم می بینم که :

۱- اگر امروز برای موارد فوق تلاش را شروع کنم نتیجه آن را در بلند مدت در قالب زمان مدیریت شده خواهم دید.

۲- وقتی اولویت بندی خوب انجام بدهی، سطح مناسبی از کمال طلبی داشته باشی، مسئله را درست حل کنی و … در واقع داری بهتر زندگی میکنی.

زمان مهمترین دارائی انسانی است که یکبار فرصت زندگی کردن دارد پس فقط مدیریت زمان نمی کنیم که کارآ باشیم مدیریت زمان میکنیم که درست زندگی کنیم.
بهترین اپلیکیشن های مدیریت زمان
نرم افزار TODOIST:
یکی از کامل ترین برنامه های مدیریت زمان نرم افزار todoist است و البته محبوب ترین ها. ویژگی اصلی آن این است که به کاربران خود اجازه می دهد به شکل بسیار ساده فعالیت خود تنظیم نمایند. مزایای آن: رابط کاربری ساده و در عین حال حرفه ای، امکان دسته بندی کارها، دسترسی به نسخه وب، اجرا شدن در سیستم عامل های مختلف: ویندوز، مک، اندروید و ios

مقاله اصلی بهترین اپلیکیشن های مدیریت زمان و برنامه ریزی



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مد لباس

تکنیک پومودورو چیست؟
این تکنیک روشی ابداعی توسط یک پژوهشگر ایتالیایی به نام فرانچسکو سیریلو است. پومودورو در زبان ایتالیایی به معنای گوجه فرنگی است.

در ابتدا فرانچسکو از این تکنیک برای پیشرفت در فعالیت ها و اهداف تحصیلی خود استفاده می نمود. کاربرد اصلی تکنیک پومودورو برای تمرکز است. حالا چرا گوجه فرنگی؟ به این دلیل که در ابتدا این روش به وسیله یک تایمر به شکل گوجه فرنگی انجام شد.

این روش بسیار راحت و آسان است، مفهوم کلی آن به این شکل است:

زمانی‌که با وظیفه‌ی بزرگی رو‌به‌رو شدید، آن را به اهداف کوچک‌ و کوتاه‌مدت با زمان محدود تقسیم‌بندی کنید.

با استفاده از این روش مغز در یک مدت کوتاه ملزم می شود که فقط بر روی یک فعالیت ثابت تمرکز کند و به جاهای دیگر پرش نداشته باشد. کارکرد دیگر این روش این است که از صرف یکباره انرژی جلوگیری کرده و در طول زمان بازدهی و کارایی آن به حد بالایی می رسد.

نحوه اجرای تکنیک پومودورو
برای اجرای این تکنیک شما به یک تایمر نیاز دارید. سپس مراحلی که در ادامه بیان می کنم را به ترتیب دنبال نمایید:

فعالیت Task خود را مشخص نمایید.
تایمر خود را بر روی مدت زمان ۲۵ دقیقه تنظیم کنید. (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهم داد که آیا حتما باید مدت زمان ۲۵ دقیقه را در نظر بگیرم یا نه؟)
به فاصله هر ۲۵ دقیقه، مدت زمان ۵ دقیقه را به خود استراحت بدهید.
چرخه ۱ تا ۳ را برای ۴ بار تکرار کنید سپس به یک استراحت طولانی مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه ای بروید.
تکنیک پومودورو برای من چگونه کار کرد؟
اتفاقی که در انجام این تکنیک برای من می افتاد این بود که تمرکزم به جای انجام یک کار به انجام یک پومو ،معطوف شده بود. اکنون می دانم که این بدترین اتفاق برای یک سیستم است که هدف گذاری اشتباه نام دارد.

سیستم ذهنی شما کاملا درست کار می کند اما نتایج دلخواه خلق نمی شود. سیستم من نیز به درستی کار می کرد اما هدفش انجام یک پومو بود به جای اینکه فعالیت(تسک) محور باشد.

احساس می کردم ذهنم بیشتر به زمان توجه می کند. با انجام این تکنیک زمان برای من اهمیت بالایی پیدا می کرد.

شاید با خودتان بگویید، این که خوب است اما در باطن اتفاقی که می افتاد این بود که بازده من به دلیل این توجه جانبی به زمان کاهش پیدا می کرد علاوه بر این فکر می کردم که باید در یک پومو یک فعالیت کامل انجام شود که در بعضی از اوقات به آن نمی رسیدم.

این نرسیدن عاملی برای ایجاد سر خوردگی در من بود.

من از انجام تکنیک پومودورو دست کشیدم به این دلیل که به نظر خودم دلایل کافی برای ترک آن را داشتم اما چند روز پیش تصمیم گرفتم تا با یادگیری بیشتر و کمی تحقیق، بالاخره حکم قطعی بدهم که آیا برای من این روش می تواند ثمر بخش باشد یا خیر؟

مقاله اصلی مزایا و معایب تکنیک پومودورو



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مد لباس

عید باستانی نوروز از ایران کهن و اجداد ما به یادگار مانده است و تبدیل به یکی از مهمترین جشن های کشورهای فارسی زبان شده است. این ایام را می توان غنیمت شمرد و به دیدار دوستان و آشنایان رفت و دوستی های قدیمی را محکمتر نمود و با بسیاری از افرادی که با آن ها ارتباط کمی داشتیم تجدید دیدار نمود. در این میان با نو شدن طبیعت و حس و حال عید و مهمانی های آن، انتخاب بهترین و مناسب ترین لباس و پوشش در ایام عید می تواند یک چالش برای خانم ها و برخی از آقایان باشد.

اینکه لباسی که بر تن می کنیم چه مدل و سبکی باشد، از نظر جنس لباس ضخیم باشد یا نه؟ ظاهری رسمی داشته باشیم یا تیپی اسپرت و کژوال بزنیم؟ تمامی این سوالات برای همه ما برای یک بار هم که شده؛ پیش آمده است. این مساله را فراموش نکنید که لازمه داشتن تیپ و استایلی زیبا، لباس های بسیار گران و از برندهای معتبر نیست؛ شما تنها کافی است که بدانید چگونه و بر طبق چه اصولی لباس ها و رنگ های مختلف را با یکدیگر ست کنید.
ست کردن لباس و ساخت استایل بهاری و نورزی جذاب در جایگاه خود هنر و مهارتی ستودنی است. شناخت رنگ ها، آشنایی با اندام و فرم بدن تان، شناخت انواع استایل ها و ویژگی های آنها و همچنین انواع لباس و سبک های مختلف شان برای هر خانم و آقای خوش تیپی که به ظاهر خود اهمیت می دهد ضروری است. در این یادداشت قصد داریم با معرفی چند آیتم بهاری به شما در ساخت یک استایل بهاری کمک نماییم.
آیتم هایی که برای ساخت استایل نوروزی به آن ها نیاز است
در دنیای مد و لباس برای هر مراسم و موقعیتی، اصول ست کردن و آیتم های خاصی وجود دارد. مهمانی ها و دورهمی های عیدانه نیز از این قاعده مستثنی نیستند و آیتم های خاص خود را می طلبند. اگر به دنبال داشتن استایلی متفاوت برای این روزها هستید، در انتخاب المان هایی که در ادامه معرفی می نمایم، دقت و توجه بیشتری بخرج دهید.

بلوز و یا شومیز زنانه مناسب
بلوز یا شومیز زنانه به شما ظاهری رسمی تر می بخشد که انتخابی مناسب برای مهمانی های عید نوروز است. در این ایام داشتن استایلی رسمی گزینه ای بسیار عالی است و بهتر است به سراغ آیتم های رسمی تر بروید و دور تیپ ها و لباس های اسپرت، لش و گشاد با طرح های فانتزی و عجیب و غریب را خط قرمز بکشید. اگر زیاد طرفدار شومیزهای رسمی نیستید و در آن ها احساس راحتی ندارید؛ می توانید مدل شومیزهای زنانه جدید با طرح های ساده و نخی را تهیه کنید.

در استایل عید 1402 اگر از پوشیدن مانتو خسته شدید و دوست دارید یک تیپ متفاوت نسبت به گذشته خود بسازید؛ پیشنهاد می کنم که بروید به سراغ پوشیدن و ست کردن وست و شومیز زنانه. از پارسال عید تا به حال وست و شومیز خیلی پرطرفدار شدند و مدل های متنوع از وست را می توانید در بازار پیدا کنید. وست در واقع همان جلیقه است که مدل جلوباز هست و اغلب با دکمه یا زیپ بسته می شود یا کلا جلو باز است. وست ها خیلی راحت و آزاد هستند و با موارد مختلفی می توان ست نمود.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مد لباس

ست کردن و ترکیب رنگ ها با یکدیگر چالشی است که بسیار در زندگی روزمره خود شاهد آن هستیم. به عنوان مثال ست کردن رنگ ها در آیتم های مختلف لوازم خانه، چیدمان لوازم آشپزخانه و همچنین ست کردن رنگ لباس و انتخاب استایل.
انتخاب لباس رنگ های متناسب تقریبا برای اکثر افراد کمی پیچیده و سخت است و نمی دانند که چه رنگ هایی مکمل یکدیگر هستند و یا چه رنگ هایی که در کنار هم به خوبی قرار می گیرند و با یکدیگر هماهنگ هستند؛ از همین رو در نهایت بعد از یک یا دو بار تلاش برای ست کردن لباس، بالاخره به سراغ همان رنگ های تیره و خنثی و تکراری قبل می روند.

این چالش در اول صبح ها هنگام رفتن به محل کار و خارج شدن از منزل بسیار اتفاق می افتد؛ کمد لباس هایمان پر است از لباس هایی با رنگ های زیبا، شاد و چشم نواز؛ اما از آنجایی که دانش و اطلاعات کافی در رابطه اصول ست کردن لباس و انواع استایل ها نداریم، خودمان را محدود به پوشیدن چند رنگ تکراری که غالبا هم رنگ های تیره هستند؛ می نماییم.

در ادامه این یادداشت قصد داریم شما را با اصول ست کردن رنگ ها و هماهنگی در پوشیدن لباس آشنا سازیم تا من بعد مانند یک طراح مد و مدلینگ های لباس، استایل خود را انتخاب کنید. مطالعه این یادداشت به افرادی که با این چالش هر روزه مواجه هستند و البته قصد دارند از چرخه تکراری رنگ ها خارج شوند و استایلی متفاوت با رنگ های متنوع را امتحان کنند؛ پیشنهاد می شود.

رنگ ها روح زندگی هستند
زندگی بدون رنگ ها هیچ معنا و روحی ندارد، به عبارت دیگر این رنگ ها هستند به ما و زندگی مان احساس می بخشند و هر رنگی برای خود دارای پیامی است و نماد احساس و حالت خاصی می باشد. از همین رو بهتر است که بدانید هر رنگ نماد چه چیزی است و با توجه به شرایط، محیط و حتی شخصیت غالب و روحیه خودتان لباس بپوشید.

درست است که نحوه لباس پوشیدن و انتخاب رنگ ها امری کاملا شخصی است اما؛ اگر از زاویه ای دیگر به این موضوع نگاه بیاندازیم متوجه خواهید شد که؛ شما در قبال اطرافیان خود با انتخاب رنگ ها تعهد و مسئولیت دارید، چرا که همانطور که گفته شد هر رنگ فرکانس خاص خودش را دارد و شما با رنگ های لباس تان با اطرافیان خود صحبت می کنید و به آن ها پیامی از ضمیر ناخودآگاه خود می فرستید.

به عنوان مثال رنگ های سرد صلح، آرامش را منتقل می کنند و در مقابل آن رنگ های گرم، که انرژی را به ببیندگان می بخشند.

سادگی در عین حال تمیزی و مرتب بودن یک سیره نبوی است و همواره در دین مبین اسلام و احادیث متعدد توصیه به آراستگی و مرتب لباس پوشیدن داریم. از معصومی نقل است که: جامه ای که انسان را مغرور و سرمست کند یا تکبر و خود برتر بینی آورد، ناپسند است. مقید بودن به نوع خاصی از جامه نیز، اسارت آور است .

رنگ ها در لایه های پنهانی خود شخصیت واقعی شما را نشان می دهند. این رازی است که شما نمی دانید!

چرخه رنگ ها را بلد باشیم
پیش از این که وارد دنیای هنر، مد و طراحی لباس بشوم، خواندن چرخه رنگ ها و نحوه استفاده از آن برایم دشوار بود و به راحتی از آن سر در نمی آوردم. در این بخش به شما می گویم که چگونه چرخه رنگ ها را بخوانید و از آن در انتخاب رنگ های هماهنگ استفاده کنید.

تصویر پایین چرخه رنگ ها را نشان می دهد که بیانگر رابطه بین دسته رنگ های اصلی، ثانویه و سوم است. شروع ترتیب رنگ ها در این چرخه با رنگ های اصلی است و چیدمان آن ها از رنگ سرد است به رنگ گرم، همچنین رنگ هایی که در مقابل هم هستند، رنگ های مکمل خوانده می شوند و رنگ های هماهنگ هستند که می توان با یکدیگر ست نمود.

رنگ های اصلی
رنگ های اصلی همان رنگ های پایه قرمز، آبی و زرد هستند.

 

مقاله اصلی چگونه مانند مدلینگ ها لباس بپوشیم؟



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مد لباس

این روزها بسیار در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام نام استایل کژوال را شنیده اید و حتما تابحال از خود این سوالات را پرسیده اید که اصلا تیپ کژوال یعنی چه و مناسب چه رده سنی است؟ یا مختص به یک جنسیت خاص است یا نه؟

آیا سبک استایل casual مناسب فصل خاصی از سال است یا خیر و در همه فصول سال می توان آن را پوشید؟

همیشه افراد شیک پوش به دنبال نکات و ترفندهایی برای شیک پوشی و ست کردن اصولی لباس ها با رنگ های مختلف هستند؛ از این رو در این یادداشت برآن شدیم تا توضیحی جامع در باب معرفی استایل کژوال داشته باشیم و نکات ست کردن و تیپ زدن در این استایل را بازگو نماییم.

تیپ کژوال یکی از خاص ترین و محبوب ترین تیپ هایی است که این روزها در میان خانم ها و آقایان بسیار پرطرفدار است و البته چشم نواز و دلپذیر نیز است.

تاریخچه استایل کژوال چیست؟
به وجود آمدن این استایل بر می گردد به قرن نوزدهم میلادی و برای اولین بار توسط بانوان این تیپ شکل گرفت کژوال به معنای تحت الفظی یعنی راحتی! به چه دلیل این تیپ ساخته شد؟ در قرن ۱۹ میلادی یکی از تیم های فوتبال زنانه که واقع در اسکاتلند بود، اقدام به طراحی لباسی برای فوتبالیست های خود نمود و هدف اصلی این باشگاه، طراحی لباس ورزشی آزاد و راحت برای ورزشکارانش بود.

با گذشت زمان این استایل روز به روز گسترش پیدا کرد و به شهرها و جوامع مختلف وارد شد و از سویی دیگر حتی در میان آقایان نیز محبوب شد و امروزه ما استایل کژوال مردانه و زنانه داریم.

کژوال یعنی چه؟
لغت کژوال (Casual) ریشه از زبان انگلیسی دارد و معنی آن راحتی است. از این اصطلاح در صنعت مد و فشن بسیار استفاده می شود و سبکی با این نام برای تیپ های روزمره بوجود آمده است.

افرادی که تمایل به استفاده از Casual style دارند؛ می بایست به سراغ پوشیدن لباس های راحتی، آزاد و سبک بروند و از انتخاب آیتم های بسیار رسمی، چسبان، سنگین و ضخیم اجتناب بورزند. این استایل به گونه ای جذاب و راحت است که حتی برخی از افراد ترجیح می دهند در مراسمات رسمی نیز این تیپ را بزنند و خود را از قید و بندهای لباس های عجیب و غریب و مجلل خلاص کنند.
اما با این حال بدانید که این اصلا رسم درستی نیست و به اصطلاح هر نکته مکانی دارد و شما باید متناسب با هر مکانی، پوشش خاص آن را بر تن داشته باشید.

به عبارت دیگر می توان استایل کژوال را همان لباس روزانه و روزمره ای نامید که افراد به راحتی می توانند به کارهای بیرون از خانه خود برسند مانند خرید کردن، گردش، سرکار رفتن (برخی از ادارات پوشش خاصی برای کارمندان خود ندارند) و موارد دیگر.

تیپ کژوال در عین راحتی شیک و جذاب نیز است و همین مساله آن را از سایر تیپ ها جدا نموده است.

انواع استایل کژوال
همانطور که گفته شد واژه کژوال به معنی راحتی است اینکه شما در لباسی که بر تن دارید احساس غیررسمی و راحتی داشته باشید و البته آن لباس در عین راحتی، برای موقعیت مدنظرتان مناسب نیز باشد. انتخاب اینکه چه نوعی از استایل کژوال را داشته باشید، بستگی به مقصدی است که می خواهید به آنجا بروید.

هدف اصلی را مجدد بازگو می کنم احساس راحتی در عین شیک بودن است. به صورت کلی این استایل می تواند شامل آیتم های زیر باشد:

تی شرت
کفش های کتانی و اسپرت
پیراهن
دامن
ژاکت
شلوار جین
شومیزهای ساده و بلند
در ادامه این یادداشت بیشتر در این مقوله صحبت خواهیم نمود.

click here



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()